8.10.12

Res gran s'ha fet al món sense passió.



Podria estar anys llum dient el que m'agrada, però millor que ho descobriu per vosaltres mateixos...

Aquesta entrada la vaig trobar per casualitat i em va captivar. 
Voltant per internet vaig topar amb el bloc "Res gran s'ha fet al món sense passió" de la "noia dels ulls de gat" amb uns continguts espontanis molt refrescants.  
Aquí el reprodueixo i alhora us animo a que cadascú pel vostre compte feu aquest exercici de recerca i poseu negre sobre blanc tot allò que us toca, que us engresca, que us emociona…
Jo ja ho he fet i és sorprenent la quantitat de coses que surten. 
Paga la pena fer aquesta capbussada interior i comprovar quin reguitzell d'aspectes ens colpeixen i fan de la nostra vida una experiència tan rica i variada en contrast amb les quatre coses que ens molesten i a les que donem una inmerescuda importància.

J.M.- On hi ha un somni hi ha un camí  
_________________________________________________________

COSES QUE M'AGRADEN 
(o petits detalls que em fan somriure)
- Ocellets que es posen en fila en els cables de la llum.
- Sentir el seu alè susurrant-me a cau d'orella.
- Tornar a llegir una vegada i una altra els missatges d'algú molt especial.
- Trepitjar la sorra de la platja que encara no està trepitjada.
- El silenci entre cançó i cançó, quan tornes a escoltar el murmuri de la gent.
- Deixar per a l'últim mos el centre del sandvitx.
- Escoltar música amb els ulls tancats.
- Posar de moda entre els amics una expressió. (La última ha sigut: Compra't un poni!)
- Posar el dit en una llum perquè es vegi vermell.
- SOMRIURE i descollonar-me sense cap motiu.
- Estar en silenci.
- Trobar una patata fregida enorme en una borsa de patates.
- Quan et trobes alguna cosa en el fons d'una piscina.
- Mirar una foto en que surts amb els teus amics d'infància.
- Posar cares lletges a les fotos (Així tinc una excusa per a sortir malament a les fotos)
- Veure caminar a una parella d'avis agafats de la mà.
- Bufar al clatell d'algú.
- Passejar amb un noi, balancejant les mans endavant i endarrera com dos nens.
- Un petó o una mossegada al coll mentre se't eriça la pell.
- El so de la fusta al cruixir sota els teus peus.
- Gratar una picada / que em gratin l'esquena.
- Caminar sota la pluja.
- BESAR sota la pluja.
- Dir el mateix que una altra persona just a la vegada, i dir: Els dos alhora! i riure.
- Banyar-me al mar.
- Treure-li un somriure a algú que no ho està passant bé.
- Ajudar a tothom
- Un corrent d'aire fred en un dia calorós.
- Que em diguin molt molt baixet a cau d'orella: et vull.
- Fer fotos a gent que dorm.
- Els focs artificials.
- El soroll dels focs artificials.
- Espantar als coloms. (Córrer cap a ells cridant: Aaaaaaah!)
- Canviar de canal i just quan el tornes a posar començar el que estaves veient.
- Veure una estrella fugaç.
- Les 12 de la nit.
- Mirar als ulls a la gent i veure com es posen nerviosos.
- Veure com es fon una espelma.
- Impregnar-me els dits de cera fosa.
- Olorar la roba estesa.
- Mirar el cel quan vaig caminant pel carrer.(I si, quan ho faig,sempre caic)
- Veure les coses donar voltes al microones.
- Passar el full del calendari.
- Parlar davant del ventilador i riure de com sona la teva veu.
- Gratar la marca que et deixen els mitjons.
- L'olor a humitat després d'una tempesta d'estiu.
- Veure que et queden cinc minuts per sortir de classe.
- Fer bombolles amb la palleta quan beus.
- Veure escriure a una persona esquerrana. (sóc esquerrana)
- Deixar en ridícul a algú que s'ho ha buscat davant de molta gent fen ús del meu ampli vocabulari.
- Besar lentament.
- Quan se'm trenca el bec d'un cucurutxo i has de menjar-te el gelat molt de pressa per a no tacar-te.
- Una carta escrita a ma.
- Despertar abans que soni el despertador.
- Enganxar un badall a algú.
- Jugar a qui aguanta més sense riure.(Sempre perdo)
- Fer equilibri en el rastell de la vorera.
- Trencar el paper dels regals.
- Fer pompitas amb el xiclet.
- Dir OK quan no entens el que et diuen.
- Fer l'amor per amor a l'art.
- Somriure com una gilipolles per una casualitat.
- Menjar-te només el farciment de les galetes i deixar les capes.
- Llepar la tapa dels iogurts.
- Convertir els clips en filferros amb forma de cor.
- Convertir qualsevol cosa en forma de cor.
- Donar-li el dit a un nadó i que no te´l deixi anar.
- Mullar galetes de xocolata en llet calenta.
- Mirar el mar.
- Llegir les lletres de les cançons com si fossin poemes.
- Tallar etiquetes de coses sense estrenar.
- Menjar nocilla amb el dit.
- El pessigolleig dels cinc minuts abans de la teva primera cita amb algú.
- Fer bombolles de sabó.
- Que t'agraeixin alguna cosa molt temps després d'haver-ho fet.
- Quan em pujaven al carret del super.
- Veure que hi ha nens que fan el que tu feies quan eres petit.
- L'olor de benzina, el dels retoladors permanents, dels pinta ungles...
- Trepitjar fulles seques.
- Trobar nous buits freds en els llençols del meu llit.
- Els sugus.
- Fer fotos a gent rient quan volen sortir posant i tu els has fet riure.
- El so de la pluja i de les gotes en caure.
- Escoltar la meva pròpia respiració mentre tinc les orelles sota l'aigua.
- Que estigui la olor de la teva parella a la teva roba.
- La colònia d'home
- La gent que es besa pel carrer.
- La gent que pinta on no es deu.
- El paper de les fotocòpies quan encara està calenta.
- El so de les màquines d'escriure antigues.
- Quan et trobes de front amb una persona i els dos us moveu diverses vegades cap al mateix costat per deixar-vos passar.
- L'última frase d'un llibre.
- Començar els llibres pel final
- La olor dels llibres nous.
- El moment de llevar-li el plàstic a un disc acabat de comprar.
- El dia d'abans de fer un viatge.
- La nit abans d'un viatge
- La primera nit d'un viatge
- Baixar al carrer i que arribi just en aquell moment el teu bus.
- Trencar les fulles dels arbres en trossets quan estàs assegut a la gespa.
- Caminar per un lloc on les rajoles són de dos colors, però tu només en trepitges un com quan eres petit.
- Veure com es dissol una pastilla efervescent.
- Mirar el foc.
- Trepitjar només la zona blanca d'un pas de zebra.
- Dibuixar cors a les finestres quan tenen baf.
- Menjar-me les ungles (Tinc les mans fetes pols)
- Que algú em digui que soc mona  
- Que m’abracin per darrera.
- Que em toquin les galtes
- Fer-li carasses a algú que se'm queda mirant fixament..

No hay comentarios:

Publicar un comentario